december 3, 2014 AUTHOR: admin CATEGORIES: Uncategorised

Dag 25 – Whitsundays – Whitehaven beach

Om 5u gaat de wekker, pijnlijk. De jongens staan met kleine oogjes op maar zijn wel enthousiast vandaag trekken we naar Whitsunday Island met Cruise Whitsundays, die op Tripadvisor heel goed werd beoordeeld. Om 6u worden we opgepikt en we zitten vooraan in de bus, een topstart voor Bent. Om 7u stappen we onze ferry op en we krijgen zowaar gereserveerde plaatsen aangeboden bovenaan in de ruimte bij de kapitein. Wij en 12 anderen, meer mensen waren er niet voor de full day trip. Zo hebben we het graag! We krijgen een koelbox met lunchpakket en mogen stingersuits uitkiezen. Ook al heeft niemand tot nu toe stingers gezien dit seizoen, we nemen ze toch maar aan. Liever geen risico’s. Ze hebben er zelfs voor Bent en Gust.

We passeren Daydream Island en Hamilton Island en dan gaat het richting Whitsunday. De laatste 20minuten zijn heftig op zee , Bent zit op schoot bij Tom (waardoor die het warm krijgt) en het is kantje boordje maar hij kan alles nog net onder controle houden. Gustje vindt de schommelingen zalig en valt in slaap.

En dan ineens om de hoek zie je de baai met het befaamde 7km witte strand, idylisch. Vanop het strand gaan we snorkelen. We trekken alle 4 onze speciale pakken aan maar uiteindelijk ben ik alleen gaan snorkelen. Gust vond er niets aan en wou liever nog wat verderdutten, en Bent durfde niet te ademen door de snorkel. Heb hem wel zo ver gekregen om even onder water te kijken met z’n duikbril maar toen hij een slok zeewater binnenkreeg had hij er ook genoeg van. Tom bleef dan maar aan wal terwijl ik wat visjes ging spotten. Kleine visjes, zo van die kleurrijke, zo heb ik ze het liefst.

Na het uurtje snorkelen worden we met een kleinere Zodiac boot (zo eentje die hevig op’t water tekeer kan gaan) op het zuidelijkste punt van het eiland gedropt om te genieten van het eiland en het strand. Zo wit dat je zelfs met je zonnebril aan je ogen toeknijpt en zo fijn dat het kraakt als je erop stapt.

Na een paar uurtjes springen we weer op de kleine boot en sjeezen we naar de andere kant van het eiland. Onderweg zien we schildpadden, en bij het aanmeren zien we stingrays (roggen met staart) en lemon sharks in het ondiepe water. Allebei ongevaarlijk, no worries.

Na 15 minuutjes klimmen komen we aan de lookout waar we een magnifiek zicht hebben op het eiland. Picture perfect…en we krijgen rustig de tijd om te genieten van al dat moois.

Daarna trekken we weer naar de zuidelijke kant waar we nog een uurtje tijd hebben om zandkastelen te bouwen en wat te spelen met water en zand. Gust is nog steeds geen fan van het gebeuren en eet liever wat koekjes op zijn dekentje. Als onze catamaran in de verte weer opduikt is het tijd om al onze spullen bijeen te pakken en het zand overal af te kloppen. Al denk ik dat we dat zand nog tot thuis gaan meedragen want het is zo fijn dat het overal tussenkruipt.

Deze keer is de oceaan wat kalmer en heeft niemand last van zeeziekte. We smullen van de afternoon tea & muffins en spelen wat spelletjes tot we weer aan wal zijn. De 2u zijn voorbijgevlogen. Dikke pluim voor de organisatie trouwens, heel vriendelijk, behulpzaam en de kapitein is bij iedereen persoonlijk langsgekomen om te vragen hoe onze dag was.

Om 19u30 waren we weer in onze camper en na een snelle douche konden we 2 afgematte zonen in bed leggen. Geen kik hebben ze nog gegeven. Wij bestelden nog thais, het begint een traditie te worden na een uitstap en genieten nog wat na.

1 Comment

1. Sofie R 9 jaar ago says:

Waaaaaaaaw! Prachtige foto’s en kzou het zo ook doen!